هفت تیر خیابان بهارمستیان بن بست اول پلاک ۴ واحد ۳
۰۲۱۸۸۸۶۷۶۶۵
La Défense, Paris
+0648488740

10+1 فوت و فن‌ برای افزایش فروش در اینستاگرام

  در مقالۀ روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام در مورد فروش در اینستاگرام صحبت کرده بودیم. اتفاقا راه خوبی هم برای پول درآوردن شناخته می شود. چون آنلاین شاپ های زیادی را می شناسیم، که ماهانه بیش از 40 یا 50 میلیون تومان در می آورند. با صحبت های زیادی که این مدت با افراد داشتیم، دیدیم که غالبا دو دسته هستند:
  1. افرادی که می خواهند یک فروشگاه در اینستاگرام داشته باشند؛ اما نمی دانند چه محصولی بفروشند.
  2. افرادی که الان هم یک فروشگاه در اینستاگرام دارند؛ اما فروش خوبی از آن ندارند.

در این مقاله می‌خواهم در مورد نکاتی صحبت کنم، که جواب هر دو دسته را بدهد. یعنی اول کمی راجع به اینکه چه محصولی بفروشید صحبت کنم. سپس روش هایی را مرور کنیم که فروش تان را بالا ببرد. شاید، برایتان سوال پیش بیاید، که آیا برای فروش در اینستاگرام هم باید آموزش دید یا نه؟قطعا بله!

مثلا در بازار، بعضی از بوتیک‌ها، از شدت شلوغی در آن‌ها جای سوزن انداختن نیست. در مقابل بعضی از آن‌ها، از بیکاری دست روی دست گذاشته‌اند و به بدهی‌های خود فکر می‌کنند! چرا؟! چون فروشندۀ دستۀ اول، کار خودش، یعنی فروش را به‌خوبی بلد است. در این مقاله، می‌خواهیم درباره بعضی از راهکارهای افزایش فروش برای کسب و کارهای اینستاگرامی صحبت کنیم. هرچند فروش محصول در اینستاگرام ایده خوبی برای پول درآوردن از اینترنت است، اما همیشه ترس و نگرانی اینکه ناگهان فیلتر شود، همراه‌مان است. پس چه کار کنیم؟ در انتهای مقاله، علاوه بر فروش در اینستاگرام، پیشنهادی به شما می‌دهیم که هم بر این ترس و نگرانی غلبه کنید، هم از رقبای‌تان جلو بیفتید! کسب درآمد از اینستاگرام

چه محصولی برای فروش در اینستاگرام مناسب است؟

محبوبیت اینستاگرام در بین مردم، به‌خصوص مردم کشور خودمان، آن را به گزینۀ خوبی برای فروش محصولات و خدمات تبدیل کرده است. در بستر اینترنت مانند اینستاگرام یا سایت فروشگاهی، محصول شما توسط میلیون‌ها نفر دیده می‌شود؛ در صورتی که، فروشگاه سنتی شما در یک منطقه، شاید در طول روز، فقط صد یا دویست نفر ورودی داشته باشد. خوشبختانه در اینستاگرام هر محصولی از جمله محصول فیزیکی، مجازی و همچنین خدمات را می‌توانید بفروشید. مثلا:
  • فروش محصولات هنری و صنایع دستی در اینستاگرام
  • فروش لباس، کیف، کفشۀ، جوراب
  • فروش زیورآلات در اینستاگرام
  • فروش محصولات خوراکی خانگی مثلا شیرینی، کیک، ترشی، مربی
  • فروش کتاب در اینستاگرام
  • فروش فایل هایی مانند پی دی اف، پادکست یا ویدیو
  • فروش لوازم جانبی موبایل یا لپ تاپ
  • فروش محصولات آرایشی و بهداشتی
  • فروش عروسک در اینستاگرام
مثلا یک نمونۀ آن، فروش محصولات هنری در اینستاگرام است که در این مقاله، کامل آن را آموزش داده‌ایم.

محصول را از کجا تأمین کنیم؟

این هم یکی دیگر از دغدغه های مهم افراد است. ممکن است برای خودتان هم وجود داشته باشد. می خواهم بگویم که نگران تامین محصول نباشید. قرار نیست از همان ابتدا محصول داشته باشید. شما پیج را راه اندازی کنید، پست و محتوای بدرد بخور در آن بگذارید، کمی محصولتان را معرفی کنید. بعد از مدتی احتمالا سفارش هم می‌گیرید، بعد از آن می‌توانید، بروید و محصول را به همان تعدادی که سفارش داده اند تهیه کنید. این را می خوام بگویم که نگران سرمایه اولیه نباشید. روی صفحه اینستاگرام تان وقت بگذارید. بعد از مدتی این موضوع هم حل می‌شود. حتی بسیاری از بیزنسمن‌ها هم اول سفارش می‌گیرند، سپس با سرمایه آن محصول را تهیه می‌کنند.

تکنیک‌های فروش محصول در اینستاگرام چیست؟

«این محصول را کسی نمی‌خرد، باید به‌سراغ محصولی بروم که تقاضای زیادی دارد!» این جمله را بارها از افرادی که در فروش یک محصول موفق نبوده‌اند، شنیده‌ایم. اما آیا به‌نظر شما، همیشه مشکل کارشان، نوع محصول است؟ تقاضای بازار قبل زا راه اندازی کسب و کار ضروری است؛ اما مهم‌تر از آن مهارت و توانمندی شما در افزایش فروش است. اگر فروش را بلد باشید، می‌توانید سخت‌ ترین مشتریان را برای خرید متقاعد کنید. یک فروشندۀ خوب، برای محصولش (حتی اگر مایوی شنا در خشکی باشد!) تقاضا و مشتری می‌آورد. گاهی حتی خودمان، در بعضی از صفحات اینستاگرام یا وب‌سایت‌ها، بدون احساس نیاز، جذب محصول خاصی می‌شویم و آن را می‌خریم. در ادامه راجع به بعضی از فوت و فن‌های فروش محصولات در اینستاگرام اشاره خواهیم کرد. توصیه می کنیم قبل از اقدام به فروش از طریق اینستاگرام، حتما این نکات را بخوانید. فروش محصول در اینستاگرام

1-پروفایل خود را بهینه کنید

پروفایل صفحه اینستاگرام شما، مانند ویترین و دکور مغازه یا فروشگاه شماست. مشتری در همان 3 یا 4 ثانیۀ اول تصمیم می‌گیرد که شما را دنبال کند یا نکند.  خلاصه اینکه، باید توجه و اعتماد مخاطب را در همان اولین لحظه، جذب کنید. مثلا اینکه، یک توضیح بیوی (bio) مناسب و جذاب برای معرفی خود انتخاب کنید؛ بطوری‌ که مشتری دلیلی برای دنبال کردن شما داشته باشد. همچنین، اطلاعاتی دربارۀ امکان ارسال پستی به مکان‌های مختلف جغرافیایی، آدرس فروشگاه فیزیکی، لینک سایت فروشگاهی و شماره تماس، در توضیحات بیو قرار دهید. بیوی پیج فروش اینستا

2-عکس های با کیفیت و مناسب از محصول بگذارید

با قدم زدن در مراکز خرید، جذب مغازه‌هایی می‌شویم که شیشه‌ و ویترین آن تمیز و از ظاهر خوب و مرتبی برخودار باشد. در مقابل، اگر ویترین فروشگاه بهم ریخته و نامناسب باشد، محصولات به سختی دیده شده و رغبت نمی کنیم وارد مغازه شویم. در اینستاگرام، عکس‌ها و ظاهر صفحۀ شما حکم همان ویترین و شیشه مغازه را دارد. پلتفرم اینستاگرام، از ابتدا تا الان، ماهیت تصویری داشته و دارد. تاثیر قرار دادن تصاویر با کیفیت و مناسب، همیشه روی جذب کاربر، تاثیر زیادی دارد. حالا فرض کنید، یک صفحۀ فروش در این شبکه اجتماعی داشته باشید. همانطور که می‌دانید خرید از طریق اینترنت و یا اینستاگرام مشکلاتی را در پی دارد؛ یعنی خریدار نمی تواند جنس شما را از نظر فیزیکی لمس کند و یا ابعاد آن را بسنجد. پس سعی کنید تصاویری باکیفیت بگیرید و منتشر کنید. البته نه اینکه لزوما به دوربین عکاسی گران نیاز داشته باشید؛ چون با همان گوشی در دستتان هم می‌توانید این کار را انجام دهید. نکات زیر قطعا کمک زیادی به شما می‌کند:
  • به جای استفاده از عکس‌های آماده در اینترنت و پیج‌های دیگر، ترجیحا خودتان عکس بگیرید؛ تا مخاطب متوجه اعتبار و حرفه‌ای بودن شما بشود.
  • اگر محصول فیزیکی دارید، از زوایای مختلف آن عکس بگیرید و پست آلبومی درست کنید؛ تا مشتری دید بیشتری نسبت به محصول پیدا کند.
  • برای صفحۀ خود یک استایل یا تم مشخص در نظر بگیرید؛ تا مثل یک ویترین خوش آب و رنگ، با چشم مشتری بازی کند!
  • برای نشان دادن نما و جلوۀ بعضی از محصولات فیزیکی مانند لباس، ساعت و کفش، از مدل‌ و شخص استفاده کنید.
  • برای ادیت عکس‌ها از نرم افزارهایی مانند Photoshop CC استفاده کنید.

3-برای فروش در اینستاگرام، فالوور هدفمند جذب کنید

بسیاری از افراد، تصورشان این است، که زیاد بودن تعداد فالوورها، برای فروش کافیست. حتی با پرداخت هزینه، فالوورهای فیک (جعلی) می‌خرند تا بقیه گول ظاهر را بخورند. اما در حقیقت، شما با یک فالوور هم می‌توانید محصول یا خدمت‌تان را بفروشید! پیشنهاد ما این است، به‌جای اینکه روی افزایش تعداد فالوورها وقت و هزینه صرف کنید، روی جذب فالوور هدفمند تمرکز کنید. با توجه به محصول یا خدمت‌تان، باید برای آن مخاطب هدف مشخص کنید و روی جذب آن‌ها برنامه‌ریزی کنید. مثلا فرض کنید، محصولات آرایشی و بهداشتی دارید. مخاطب هدفمند خود را باید از میان خانم‌ها و پیج‌‌ برندهای آرایشی و بهداشتی، سالن‌های زیبایی، میکاپ آرتیست‌ها، پیدا کنید. احتمال تبدیل این افراد به مشتری بالفعل، بیشتر است. یا مثلا یک کسب و کار خدماتی در زمینه آموزش بازاریابی اینترنتی بیمه دارید، باید به‌دنبال جذب نمایندگان بیمه باشید. حتی بعد از مدتی، برای هدفمندتر شدن مخاطبان، می‌توانید فیلترهای دیگری مشخص کنید. به این ترتیب، تمرکزتان را فقط روی فالوورهای هدفمند خود قرار می‌دهید.

4-از قدرت ویدئو در اینستاگرام، غافل نشوید

بازاریابی با کمک ویدئو یا ویدیو مارکتینگ یکی از موثرترین روش‌ها برای جذب مخاطب در رسانه‌های اجتماعی، به‌خصوص اینستاگرام است. خود شما بیشتر برای دیدن ویدئو وقت می‌گذارید، یا خواندن یک مطلب؟! در واقع ویدیو، احساسات بیشتری را به فرد انتقال می دهد و ماندگاری آن بیش از عکس می باشد. با ساخت ویدئوهای جذاب و تاثیرگذار، افراد زیادی جذب محصول یا خدمات شما می‌شوند. به علاوه اینکه اعتماد آن‌ها هم جلب می‌شود. مثلا یک ویدئو از نحوه استفاده از محصول درست کنید. یا اینکه اگر کسب و کار خدماتی دارید، یک ویدئو از سمینار و خودتان آپلود کنید. یا مثلا اگر قهوه می‌فروشید، فرآیند درست کردن قهوه از ابتدا تا انتها را به‌صورت ویدئو در صفحه‌تان قرار دهید. برای جذاب و حرفه‌ای شدن ویدئوها از نرم افزارهای ادیت مانند camtasia، filmoraGo و Adobe clip استفاده کنید.

5-از نظرات مشتریان استفاده کنید

اگر مشتری نباشد، شما هم هیچ درآمدی ندارید. پس برای حفظ مشتریان فعلی و تبدیل مشتریان جدید، روی برقراری ارتباط با آن‌ها وقت بگذارید. چون نظر آن‌ها به شما کمک می‌کند، محصولتان را بهبود دهید و ایرادات را برطرف کنید؛ به علاوه اینکه، این حس را به او القا می‌کنید که برای او ارزش و احترام قائلید؛ بنابراین او نیز متقابلا محصول یا خدمت شما را می‌خرد. در اینستاگرام، جواب کامنت‌ها و پیام‌های افراد را کامل و صمیمانه بدهید. یا اینکه در بعضی از پست‌ها، از آن‌ها بخواهید نظرشان را در مورد محصول یا خدمت شما بنویسند. به این ترتیب، می‌فهمید آن‌ها چه می‌خواهند و ایرادات را برطرف می‌کنید.
Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *