.در این مقاله با توجه به فرصت های بیشماری که فضای اینستاگرام در زمینه های سودآوری همچون فروش محصول و معرفی برند، به وجود آورده به مبحث مهم اینستاگرام مارکتینگ چیست؛ میپردازیم. متخصصان بازاریابی رسانه ای معتقدند که ورود به شبکه های اجتماعی برای اجرای کمپین های تبلیغاتی و معرفی محصول، از ضروریات کسب و کارها محسوب میشود.
فعالیت در بستر اینستاگرام که از اشاره به آمار بالای طرفداران و کاربران علاقه مند به آن میگذریم، نیازمند اطلاع و یادگیری برخی از مهم ترین و اصولی ترین قواعدی است که زمینه ساز موفقیت تان خواهد شد. هدف از پرداختن به مبحث اینستاگرام مارکتینگ، در این مقاله نشان دادن مسیر پیشرفت و سودآوری کسب و کار شما از طریق مدیریت و راهبری پیج حرفه ای اینستاگرام تان است.
اینستاگرام مارکتینگ یا بازاریابی در اینستاگرام
در پاسخ به پرسش اینستاگرام مارکتینگ چیست؛ باید بگوییم که متخصصان حوزه دیجیتال، اینستاگرام مارکتینگ یا Instagram Marketingرا یکی از بسترهای دیجیتال مارکتینگ میدانند. آن ها معتقدند که این پلتفرم به دلیل تصویر محور بودن و فیلتر نبودن در کشور، برای کسب و کارهایی که مستقیما با شمار زیادی از مشتریان در ارتباط هستند؛ باعث افزایش ارتباط با مشتری و فروش چندبرابری محصول خواهد شد.
دقت داشته باشید که برخی از کسب و کارها با مشتریان محصور و معدودی در ارتباط هستند مانند فروش قطعات کشتی های مسافربری و یا مخصوص حمل بار. در سمت دیگر؛ اکثر مشاغل و به ویژه مشاغل خانگی، محصولات یا خدماتی را ارائه میکنند که مخاطبین بسیاری نیاز به استفاده از آن محصول دارند پس طبیعتا بازاریابی، بخش عمده و مهم در موفقیت کسب و کارها خواهد بود.
در یک تعریف ساده میتوان معادل اینستاگرام مارکتینگ چیست، بازاریابی از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام را قرار داد. شما با توجه به هدف طلایی کسب و کارتان، روش های مختلفی برای کسب درآمد از طریق اینستاگرام را در پیش خواهید گرفت. روش هایی همچون: معرفی و نمایش محصولات خود، رسیدن به درآمد از طریق استوری و لایک اینستاگرام، نمایش تبلیغات محصولات دیگر و…
البته آنچه در بازاریابی از طریق اینستاگرام اهمیت دارد، داشتن برنامه و استراتژی های منسجم است. این گونه تصور نکنید که با جذب فالوور و معرفی محصول به درآمد قابل قبولی خواهید رسید؛ این مسیر همان طور که گفتیم، قواعد و اصول خود را دارد. می توانید در این زمینه از متخصصان بازاریابی یا یک ادمین اینستاگرامحرفه ای که تجربه بیشتری دارند، کمک بگیرید.
چرا باید بر روی اینستاگرام مارکتینگ سرمایه گذاری کنید؟
اینستاگرام سه شاخصه متمایز دارد که با استفاده از آن ها میتوانید محصول و برندتان را به کاربران نشان دهید:
۱) تصاویر در جلب احساسات قدرت بالایی دارند
۲) تعامل نزدیک با کاربران
۳) جنبه سرگرم کنندگی
به علاوه مواردی که گفتیم، اینستاگرام به خوبی میتواند Brand voice یا صدای برند را به گوش کاربران برساند. در واقع مانند یک ویترین مسحور کننده عمل کند که تعداد زیادی از افراد را به خرید میکشاند و حتی یک کاتالوگ بزرگ و به روز از برندتان باشد.
۴ اصل طلایی موفقیت برای بازاریابی در اینستاگرام
یک پیج موفق، یک شبه ایجاد نمیشود و برای موفقیت در بازاریابی اینستاگرامی، باید به ۵ قاعده طلایی زیر عمل کنید:
۱. مخاطبین کسب و کارتان را همه جوره بشناسید
پس از آنکه به بررسی پرسونای مخاطب خود پرداختید و با توجه به محصول یا خدمت خود، جامعه هدف تان را مشخص کردید؛ از ابزارهایی که داخل این پلتفرم وجود دارد میتوانید برای شناخت علائق و نیازهای فالوورها استفاده کنید. به عنوان مثال: به فالوورهای فعال خود یک پیام در دایرکت بدهید و جویا شوید که شما را چطور ارزیابی میکنند.
insights یا همان داده های آماری اینستاگرام، به شما میگوید .که مخاطبین شما چه جنسیتی دارند، چند ساله هستند و در چه مکانی زندگی میکنند. این اطلاعات، برای تولید محتوا و کمپین ها بسیار ضروری اند.اینستاگرام مارکتینگ
۲. راه های جذب کاربران را بیاموزید
در استراتژی هایی که برای بازاریابی اینستاگرام طراحی شده، از برخی روش های جذب مخاطب، به این نحو نام برده میشود:
هشتگ سازی مناسب؛ هشتگ چیزی شبیه کلمات کلیدی کسب و کارها است.
تولید محتوای منحصر به فرد.
استفاده از فرصت هایی مانند چالش، مسابقه، قرعه کشی
۳. برنامه منظم در انتشار محتوا
بی نظمی و نداشتن تقویم محتوایی، باعث میشود خود را مکلف به انتشار پست، استوری و لایو در زمان های مشخص، ندانید. بنابراین گاهی پیج شما با انفجار مطالب، مخاطب را خسته میکند .و گاهی روزها میگذرد اما مخاطب نشانی. از شما نمیبیند؛ در نتیجه این گونه شما را رها میکند. بهترین راه برای اینکه بتوانید پیج خود را به درستی مدیریت کنید و زمان را از دست ندهید، این است که به استخدام یک ادمین اینستاگرام بپردازید.اینستاگرام مارکتینگ
۴. برگزاری کمپین های حرفه ای
بر اساس نوع کسب و کارها، کمپین های مختلفی برای افزایش فالوور و دیده شدن حداکثری .در میان کاربران، به کار گرفته میشود. کمپین های تبلیغاتی همچون .راه اندازی مسابقات و ارائه تخفیف های شگفت انگیز،. کمپین های انگیزشی مثل حمایت از حیوانات، محیط زیست .و یا حمایت از یک قشر خاص مانند نابینایان و در نهایت کمپین های آگاهی دهنده یا اطلاع رسان که با معرفی ویژگی های محصول، باعث ترغیب مخاطب شده و او را به سمت خرید سوق میدهد.اینستاگرام مارکتینگ
در پایان
در این مقاله و در پاسخ به .سؤال اینستاگرام مارکتینگ چیست، .تلاش کردیم مزیت های بازاریابی از طریق .شبکه اجتماعی اینستاگرام را خاطر نشان کنیم. همچنین توضیح دادیم که چرا باید برای کسب سود .و درآمد بیشتر، بر روی این پلتفرم سرمایه گذاری کنید. در انتها به ۴ اصل طلایی برای موفقیت در اینستاگرام مارکتینگ پرداخته و نمونه هایی از کمپین های. مختلف بازریابی را برشمردیم. شما تا به حال از اینستاگرام مارکتینگ چگونه در کسب و کار خودتان بهره برده اید؟ نظرات ارزشمندتان را با ما به اشتراک بگذارید.اینستاگرام مارکتینگ