هفت تیر خیابان بهارمستیان بن بست اول پلاک ۴ واحد ۳
۰۲۱۸۸۸۶۷۶۶۵
La Défense, Paris
+0648488740

تکنیک های افزایش فروش در اینستاگرام

تکنیک های افزایش فروش در اینستاگرام

تکنیک های افزایش فروش در اینستاگرام

بیشتر افرادی که کار فروش در اینستاگرام را دنبال می کنند به سرعت محصولات خود را می فروشند و سریع محصول یا خدمت خود را به دست مشتری می رسانند. آنها هیچ استراتژی در رابطه با فروش نمیدانند و مدام میگویند که در اینستاگرام نمیشود که محصول یا خدمتی را فروخت. چگونه اشتباه این افراد را تکرار نکنیم؟ چند وقت پیش تبلیغاتی در رابطه با خمیر دندان ذغالی دیدم که بسیار جالب بود. در این کلیپ ۶۰ ثانیه ایی بیشترین تمرکز فروشنده نشان دادن نتیجه استفاده از این محصول بود و اصلا در مورد فروش این محصول صحبتی نمیشد. هدف اصلی کمک کردن به مخاطبین بود نه فروش محصول. محصولات شما چه کمکی به مخاطبین میکند؟ شما به عنوان فروشنده محصول یا خدمتی که دارید باید سعی کنید تا نتیجه نهایی محصول یا خدمت خودتان را به مخاطبان نشان دهید و به آنها نشان دهید که چه کمکی میتوانید به آنها بکنید و کدام مشکل آنها را میتوانید برای آنها حل بکنید. فروشندگان باهوش همیشه به خریداران احتمالی میگویند”:چه کمکی میتوانم به شما بکنم”
مهمترین کار شما به عنوان یک فروشنده حرفه ایی کمک کردن به مشتریان هست.
کمک به مشتری چه کمکی به من میکند؟ وقتی فروشندگان بتوانند مشکل مشتری را حل کنند و به او اثبات کنند که فقط آنها میتوانند مشکلش را برطرف کنند ارتباط دوستانه ایی بین آنها ایجاد میشود و فروشنده در این مرحله به راحتی میتواند پیشنهاد خرید محصولاتش را به مشتری بدهد و در این لحظه مشتری با علاقه و با میل شخصی و رضایت خود محصول او را تهیه میکند. شما باید کمک های خود را براساس پست هایی که در اینستاگرام منتشر میکنید به افراد بکنید و از این طریق میتوانید مشکل هزاران نفر از فالوورهای خود را برطرف بکنید که همین کار باعث میشود هزاران مشتری احتمالی داشته باشید. لطفا فقط فروشنده نباشید! فروشندگان بدون تجربه فقط به دنبال فروش محصول هستند و زمانی که محصول یا خدمت خود را میفروشند دیگر هیچ ارتباطی با مشتری نمیگیرند. فروشنده زرنگ بعد از فروش محصول راه های تماس با مشتری خود را از او میگیرد به عنوان مثال: شماره تماس یا آدرس ایمیل با گرفتن راه ارتباطی با مشتری میتوانید با او در ارتباط باشید و تخفیف ها و جشنواره های خود را به او اطلاع رسانی کنید و با این کار فروش های دوم و سوم خود به یک مشتری را ایجاد کنید.

پشتیبانی بزرگترین راز فروشندگان موفق

افرادی که محصولات و خدمات خود را پشتیبانی میکنند فروش های بیشتری را تجربه میکنند. سوالات مشتریان را به صورت کامل و بهترین نحو پاسخگو باشید و همین سوالات را میتوانید هر از چندگاهی به صورت یک پست اینستاگرامی در پیج خود منتشر کنید.

راز موفقیت فروشندگان و 3 نکته کلیدی

محققان دریافته‌اند که می‌توانید در گفتگوی فروش از چند «محرک‌» روانشناختی استفاده کنید که منجر به خرید فوری مشتری می‌شود. با این روش دیگر نیازی به فرایند طولانی فروش نیست. این محرک‌ها در اغلب فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغاتی موفق استفاده می‌شوند تا افراد را از بی‌علاقگی کامل به اشتیاق زیاد برای خرید بکشانند. گاهی این اتفاق در بازه زمانی ۳۰ تا ۶۰ ثانیه‌ای پخش آگهی تلویزیونی رخ می‌دهد. از این محرک‌ها می‌توان فروش در اینستاگرام  هم استفاده کنید. سال‌ها تحقیق در حوزه روانشناسی انگیزشی به کشف دلیل رفتار افراد، به خصوص هنگام خرید پرداخته است. تحقیقات نشان می‌دهد که هر مشتری نیازهای ناخودآگاه عمیقی دارد که باید قبل از اتخاذ تصمیم خرید برطرف شود. دلایل خرید محرک‌هایی هستند که باعث تصمیم فوری برای خرید می‌شوند. آن‌‌ها فورا به این نیازهای ناخودآگاه ربط داده می‌شوند. استفاده از این محرک‌ها فرایند خرید را کوتاه‌ می‌کند.

استفاده از محرک‌های افزایش فروش

۱. قدرت جبران اولین و قوی‌ترین دلیل خرید، جبران است. ما نیاز عمیق به جبران کاری داریم که دیگران برای ما انجام داده‌اند. دوست داریم کار خوبی که در حق ما می‌کنند و محبت‌‌ها و لطف‌های آن‌ها را جبران کنیم. نخستین نوع جبران، جبران احساسی است: «اگر احساس خوبی به من بدهید، احساس خوبی به شما خواهم داد». می‌توان با مهربانی، پرسیدن سوالات خوب، گوش دادن دقیق و ایجاد احساس مهم بودن در مشتری، این احساس را بیدار کرد. در جبران فیزیکی می‌گوییم «اگر کار خوبی برایم انجام بدهید یا چیز ارزشمندی به من بدهید، من هم کار مفیدی می‌کنم تا لطفتان را جبران ‌کنم». همیشه به دنبال روش‌هایی برای ابراز لطف و محبت به مشتریان باشید. به هر مناسبتی کارت‌های تشکر بفرستید تا حسن‌نیت ایجاد کنید. وقتی به افراد محبت، توجه و ادب نشان می‌دهید و با دقت به حرف‌هایشان گوش می‌کنید، احساس بهتر و خوشایندتری نسبت به خود پیدا می‌کنند و سعی می‌کنند لطفتان را به نحوی جبران کنند؛ مثلا با دقت به حرف‌هایتان گوش می‌دهند و از شما خرید می‌کنند. ۲. تعهد و سازگاری دومین دلیل کلیدی یا محرک احساسی خرید، تعهد و سازگاری است. قانون تعهد تدریجی در مورد همه مشتریان صادق است. بدین معنی که در نخستین ملاقات و گفتگو با شما، هیچ تعهدی ندارند، سپس زمان مشخصی طول می‌کشد تا به تعهد ۱۰۰ درصدی برسند و محصول یا خدمتتان را بخرند. پس زمان کافی در اختیارشان قرار دهید تا از یک سر طیف که «بی‌علاقگی» است به سر دیگر آن یعنی «مشتری متقاعدشده» برسند. همچنین افراد تلاش می‌کنند با رفتار و گفتار گذشته‌شان سازگار بمانند. وقتی از مشتریان سوالات هوشمندانه‌ای درباره شرایطشان می‌پرسید و سپس نشان می‌دهید که محصول یا خدمتتان دقیقا به همان سوالات پاسخ می‌دهد و همان مشکلات را حل می‌کند، فروش راحت‌تر می‌شود. مردم با اطلاعات خودشان مخالفت نمی‌کنند. افراد سعی می‌کنند با تصویری که از خودشان دارند، سازگار بمانند. وقتی می‌گویید «همه شرکت‌های برتر از این محصول یا خدمت استفاده می‌کنند»، اشتیاق به خرید محصول یا خدمت‌‌ را در ذهن مشتریان شعله‌ور می‌کنید، زیرا خودشان را یکی از آن «شرکت‌های برتر» می‌دانند. وقتی می‌گویید «همه افراد موفق از این محصول استفاده می‌کنند»، افرادی که تصویر ذهنی‌ موفقی از خود دارند، فورا علاقه بیشتری به خرید پیدا می‌کنند. ۳. رفتار و گفتار دیگران سومین دلیل مهم خرید، تائید اجتماعی است. این محرک یکی از قدرتمندترین دلایل خرید است. انسان‌‌، موجودی اجتماعی است و از گفتار و رفتار دیگران تاثیر زیادی می‌پذیرد. مشتریان احتمالی از افراد مشابه اطرافشان که محصول یا خدمت شما را خریده‌اند، بی‌نهایت تاثیر می‌پذیرند.        
Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *