هفت تیر خیابان بهارمستیان بن بست اول پلاک ۴ واحد ۳
۰۲۱۸۸۸۶۷۶۶۵
La Défense, Paris
+0648488740

اینستاگرام و استراتژی استفاده از هشتگ

امروزه فقط استفاده از هشتگ در شبکه‌های اجتماعی برای افزایش ترافیک کافی نیست بلکه به تناسب تغییرات اینستاگرام باید استراتژی استفاده از هشتگ در این شبکه اجتماعی را به‌روز کرد. در ادامه تلاش کردیم به صورت مفصل به نکات مربوط به هشتگ‌گذاری در اینستاگرام اشاره کنیم.

هشتگ (Hashtag) چیست؟

امروزه تقریبا کسی نیست که نداند که هشتگ، کلمه یا مجموعه کلماتی است که پیش از علامت هَش# می‌آید و به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا به مخاطبین هدفشان مرتبط شوند اما به تاریخچه حضور هشتگ در شبکه‌های اجتماعی کمتر پرداخته شده است:

تاریخچه هشتگ (پیش از توییتر)

علامت هَش (#) در سال 1988 در یک سیستم چت به نام Internet Relay Chat برای برچسب زدن گروه‌ها و موضوعات موجود در شبکه مورد استفاده قرار گرفت. پیام‌ها و محتواها از طریق این علامت دسته‌بندی می‌شدند تا کاربران به راحتی بتوانند اطلاعات مورد نیازشان را پیدا کنند.

هشتگ در زمان توییتر

از ابتدای کار توییتر، کاربران از بی‌نظمی محتواها ناراضی بودند و قابلیتی به نام هشتگ وجود نداشت. در این هنگام شخصی به نام Chris Messina برای حل این مشکل با الهام از IRC برای اولین بار در 23 آگوست 2007 از هشتگ در توییتر استفاده کرد، هرچند توییتر نسبت به این موضوع توجهی از خود نشان نداد. در آتش‌سوزی سن‌دیگو در سال 2007 فردی به نام Nate Ritter ساکن کالیفرنیا درباره این اتفاق به صورت پیوسته توییت می‌کرد. Messina متوجه شد این جریان با «SanDiegoFire» در فلیکر- یک سایت به اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو- تگ شده است. این موضوع باعث شد که Messina به Ritter دسترسی پیدا کند و از او بخواهد از هشتگ SanDiegoFire# برای توییت‌های مشابه استفاده کند. از آن تاریخ کاربران توییتر برای توییت‌هایی با موضوع مشترک از هشتگ استفاده ‌نمودند. سرانجام در سال 2009 توییتر هشتگ را پذیرفت و یک ابزار جستجو معرفی کرد تا کاربران توییت اشخاصی که از یک هشتگ خاص استفاده کرده‌‌اند را مشاهده کنند. در سال‌های بعد توییتر از بخش موضوعات روز یا  Trending Topicsرونمایی کرد که در واقع در یک بازه زمانی مشخص، بیشترین هشتگ‌های ستفاده شده توسط کاربران را نمایش می‌دهد.

هشتگ بعد از توییتر

پس از توییتر، هشتگ به یکی از امکانات شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد. اینستاگرام نیز از همان آغاز کار خود در سال 2010 هشتگ را در برنامه خود لحاظ کرد. هشتگ در شبکه های اجتماعی

چرا استفاده از هشتگ در شبکه‌های اجتماعی اهمیت دارد؟

هشتگ‌های اینستاگرام محتوا را سازمان‌دهی می‌کنند. به کپشن هر پست می‌توانید 30 هشتگ اضافه کنید و این هشتگ‌ها به فرایند کشف محتوا کمک می‌کنند. برای مثال یک اینفلوئنسر غذا ممکن است عکسی از یک لیوان اسموتی جذاب پست کند و از هشتگ #نوشیدنی_تابستونی استفاده کند. و کاربران دیگر اینستاگرام که به تهیه یک نوشیدنی مناسب برای فصل گرما علاقمند هستند، به راحتی آن را پیدا ‌کنند. با استفاده از هشتگ می توانید پست‌هایی که در گوشه‌ای افتاده‌اند را به آسانی در دسترس مخاطبان هدف خود قرار دهید. استفاده از هشتگ‌های مرتبط و هدف‌گذاری شده در پست‌ها و استوری‌ها، هنوز هم یکی از بهترین راه‌ها برای کشف شدن توسط مخاطبان جدید در اینستاگرام است. این موضوع به معنی نرخ تعامل بیشتر، افزایش فالوورها و مشتریان بیشتر برای کسب و کار شما است.

مزایای استفاده از هشتگ

بنابراین به کمک هشتگ:
  • محتوای شما به راحتی در دسترس مخاطبان‌تان قرار می‌گیرد.
  • از موضوعات روز و مورد بحث حرفه‌تان آگاه می‌شوید.
دلایل استفاده از هشتگ در اینستاگرام

استراتژی هشتگ‌گذاری در اینستاگرام

با وجود به‌روزرسانی‌های اینستاگرام و رقابت در بین کابران تنها استفاده از هشتگ موجب افزایش Reach و دیده شدن پست نمی‌شود بلکه برای استفاده هشتگ‌های مناسب و ارزیابی استفاده از آن‌ها برنامه‌ریزی کرد. در ادامه به نکاتی که در استراتژی هشتگ‌گذاری باید به آن دقت کنید می‌پردازیم:

هشتگهایی که کسب‌وکار شما را توصیف می‌کنند پیدا کنید.

هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی شبیه کلمات کلیدی در موتورهای جستجو عمل می‌کنند. کلمات کلیدی یا هشتگ‌هایی که می‌خواهید از طریق آن‌ها در فضای آنلاین توسط کاربران پیدا شوید را شناسایی کنید. از خود بپرسید: اگر مردم دنبال محصولات یا خدمات من باشند چه چیزی در اینستاگرام تایپ می‌کنند؟ سپس تمام این هشتگ‌ها را یادداشت کنید. در مرحله بعد، به بخش قسمت «Tags» در صفحه جستجو اینستاگرام بروید، کلید واژه مورد نظرتان را وارد و روی آن کلیک کنید. مشاهده خواهید کرد که اینستاگرام به شما لیستی از هشتگ های ترکیبی پیشنهاد می‌دهد. آن‌ها را یادداشت کنید. همچنین می‌توانید به بخش “Related ” نگاهی بیاندازید. این‌ها هشتگ‌هایی هستند که بخشی از تخصص شما به حساب می‌آیند.

ظرفیت رقابتی بودن هشتگها را شناسایی کنید.

اغلب افراد فکر می‌کنند انتخاب محبوب‌ترین هشتگ با تعداد محتوای زیاد بهترین استراتژی است، غافل از اینکه پست‌تان در میان انبوه زیادی از محتوا دفن خواهد شد. باید هشتگ‌هایی انتخاب کنید که دارای سایز مناسب هستند تا شانس بیشتری برای راهیابی به پست‌های برتر، جایی که اغلب کاربران از آنجا بازدید می‌کنند، داشته باشید.

چگونه می توان اندازه مناسب هشتگ برای یک صفحه را تعیین کرد؟

ابتدا تعداد متوسط لایک‌ پست‌هایتان را تعیین کنید. سپس، تعداد متوسط لایک‌هایی که نیاز دارید تا بتوانید در میان پست‌های برتر اینستاگرام دیده شوید را مشخص کنید. برای انجام این کار کافی است میزان آخرین پست‌های برتر بخش هشتگ‌ها را بررسی کنید پست برتری که 1500 لایک گرفته است در حالی که پست شما فقط و فقط 200 لایک می‌گیرد، از آن استفاده نکنید در عوض، از هشتگ دیگری که به تعداد لایک‌های پست شما نزدیک است استفاده کنید تا شانس ورود به بخش پست‌های برتر بیشتر شود. هنگامی که یک پست را با تعدادی هشتگ منتشر کردید، روز بعد به پست خود بازگردید و بررسی کنید که پست‌تان از طریق کدام هشتگ‌ها در بخش پست‌های برتر دیده شده است، از آن‌ها در پست‌های آینده بیشتر استفاده کنید.

از طریق بررسی پست‌های برتر هشتگ انتخاب کنید.

فرض کنید رقیب شما یا هر کاربر دیگری پستی به همراه هشتگ مورد نظر شما منتشر کرده و در میان پست‌های برتر جای گرفته است. سایر هشتگ‌هایی که استفاده کرده است را شناسایی کنید. سپس میزان رقابتی بودن هشتگ را شناسایی و در صورت مناسب بودن آن هشتگ را در پایگاه داده خود ذخیره و در آینده از آن استفاده کنید. انتخاب هشتگ مناسب در اینستاگرام

با قرار گرفتن در بخش Top هشتگ‌ها،  reach خود را افزایش دهید.

هنگام جستجوی هشتگ در نسخه موبایل، پست‌ها در دو قسمت Top و Recent به صورت تفکیک شده نمایش داده می‌شوند. (در نسخه دسکتاپ هنوز 9 پست برتر نمایش داده می‌شود) حضور در قسمت Top، یک راه عالی برای جذب کاربران جدید است. میزان نرخ تعامل(اینگیجمنت) و اینکه با چه سرعتی این تعامل شکل‌ می‌گیرد، دو عامل تاثیرگذار برای قرار گرفتن در بخش Top است. به طور کلی 24 ساعت بعد از انتشار محتوا فرصت دارید که با لایک و کامنت مخاطبان به بخش Top راه یابید. بنابراین اگر درمدت کوتاهی پس از ارسال پست، بتوانید نرخ تعامل بالایی داشته باشید، این موضوع به اینستاگرام نشان می‌دهد که پست شما محتوای با کیفیتی دارد.  
Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *