اینستاگرام مارکتینگ چیست ؟
اینستاگرام مارکتینگ نوعی فعالیت بازاریابی اینترنتی است که در فضای اینستاگرام اجرا میشود. این نوع بازاریابی در اینستاگرام به روشهای متفاوتی اجرا خواهد شد. همانطور که میدانید شبکه های اجتماعی بستر مناسبی را جهت تبلیغات آنلاین فراهم کردهاند. اخیرا تغییرات فراوانی در بستر شبکههای اجتماعی ایجاد شده است که این تغییرات سبب شده است که بستر اینستاگرام تبدیل به بستری محبوب جهت تبلیغات و بازاریابی بشود . اما نکتهای که حائز اهمیت است این می باشد که اینستاگرام صرفا محل قرار گیری عکسهای شما نیست. اینستاگرام با وجود استوریها ، هشتگها و تبلیغات و ویدئوهای زنده توانسته است بستری قوی برای تجارت آنلاین و بازاریابی محسوب بشود .
ابزارهای اینستاگرام
حضور روز افزون این قبیل از شبکههای اجتماعی باعث شده که بحثهای مالی مانند تبلیغات نیز مورد توجه قرار بگیرد؛ به طور مثال، اینستاگرام مارکتینگ یکی از روشهای درآمد زایی جدید و پربازده است که امروزه از طریق کاربران پر فالوئر پیگیری می شود. همچنین شرکتهای مختلف تولیدی، خدماتی و بازرگانی برای فروش محصولات خود از این شبکهها چه در صفحه مربوط به شرکت خود یا ثبت سفارش در صفحات افراد مشهور در اینستاگرام، استفاده می کنند.اینستاگرام با وجود ابزارهای مختلفی که دارد، میتواند به خوبی در مبحث مارکتینگ مورد استفاده قرار گیرد؛ برخی از این ویژگیها شامل استوری، ویدیوی زنده، هشتگ و … می شوند که بستر لازم را برای بازاریابی و تجارت آنلاین را فراهم می کنند. این ابزارها نیازمند معرفی صحیح و کاربردی می باشند تا اینستاگرام مارکتینگ به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.اولین ابزار اینستاگرام مارکتینگ،هشتگ
۱-برند دار
۲-اجتماعی
هشتگ های برند شده سبب می شود پست های اینستاگرامتان اغلب توسط افرادی که شما را می شناسند شناسایی شود و شما را راحت بیابند .هشتگ های اجتماعی نیز توسط کاربران اینستاگرام تولید می شوند تا بتوانند روی یک موضوع تمرکز کرده و به راحتی آن را دنبال نمایند .
در اینستاگرام می توان از ۳۰ هشتگ استفاده کرد . اما توصیه ای که برای بازاریابی به شما می شود این است که هشتگ های برند دار و هشتگ های اجتماعی را کنار یکدیگر استفاده کنید تا محبوبیت بیشتری میان کاربران بیابید و مشتریان هم راحت تر شما را بیابند .
استوری
این بخش این امکان را برای شما فراهم می آورد که به صورت مستقیم با مخاطبان و کاربران خود ارتباط داشته باشید . نکته ای که در مورد این استوری ها می توان ذکر کرد این است که این استوری ها تا مدت زمان زیادی فعال هستند و حذف نمی شوند .
استوری ها به شما کمک می کنند که مخاطب ها و فالوور های شما افزایش بیابد و بحث برندینگ شما همیشه پر تکاپو باشد چرا که به واسطه استوری می توانید به میزان زیادی در فید های فالوور هایتان دیده شوید .همچنین قبلا برایتان مقاله ای عالی در جهت چگونگی برندسازی آماده کرده ایم که پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید.
میزان استوری ها اگر بیشتر باشند می توانید بیشتر مخاطبانتان را جذب کنید .
نمایش ویدئوهای زنده
اینستاگرام محلی برای پخش ویدئوهای زنده است . همه افراد تمایل دارند ویدئوهای زنده را در شبکه ای با دسترسی آسان مثل اینستاگرام ببینند . اینستاگرام اصولا مکانی برای دسترسی به لحظات خاص است حال اگر شما به جای یک تصویر بتوانید یک ویدیو زنده با کیفیت بالا در مورد محصولات خود به گونه به اشتراک بگذارید که افراد بسیاری جذب شوند و با خدمات شما آشنا شوند می تواند تاثیر فوق العاده ای برای شما داشته باشد .
Biography (بیو)
تگ لوکیشن
اگر می خواهید شناخت بهتری نسبت به عکس یا فیلم بارگذاری شده به مخاطب دست پیدا کند؛ می توانید از ابزار تگ لوکیشین استفاده کنید؛ بدین ترتیب عکسها و ویدیوهایی که محصولات مربوط با موقعیت جغرافیایی خاص را تبلیغ می کنند، می شود با مشخص کردن مکان آن در قسمت لوکیشن، برای مخاطبان معرفی کرد. این راه سبب می شود که دنبال کنندگان صفحه شما، اعتماد بیشتری به آن پیدا کرده و حس بهتری نسبت به عکسها و ویدیوهای شما پیدا کنند.