هفت تیر خیابان بهارمستیان بن بست اول پلاک ۴ واحد ۳
۰۲۱۸۸۸۶۷۶۶۵
La Défense, Paris
+0648488740

فروش دراینستاگرام

فروش در اینستاگرام

شما حتماً با آن دسته از کاربرهای اینستاگرام آشنا هستید که هر روز عکس می‌گیرند و به اشتراک می‌گذارند و از این راه پول در می‌آورند و به کسب درآمد از اینستاگرام می‌پردازند. شاید شما هم تا حالا نگاهی به تعداد قابل ملاحظه دنبال کننده‌های خود در اینستاگرام انداخته‌اید و به این فکر افتاده‌اید که: «شاید من هم بتوانم این کار را انجام دهم.» درست مثل نویسنده‌های بلاگ، کاربرهای یوتیوب و هرکسی که مخاطب را محتوایی که تولید می‌کند به‌طرف خود می‌کشد، کاربرهای اینستاگرام دو مقوله‌ی خیلی مهم یعنی reach (میزان دسترسی به مخاطبان) و influence (میزان تأثیرگذاری محتوا روی مخاطب) را درک کرده‌اند که خیلی از کسب‌وکارها و کمپانی‌ها با آن‌ها در کشمکش هستند. این دو مقوله باهم فرصتی را برای کاربرهای اینستاگرام ایجاد می‌کند تا جریان‌های متعدد بالقوه‌ای را برای کسب درآمد کشف کنند. چه بخواهند یک امپراتوری راه بی اندازند یا فقط مقداری پول اضافه دربیاورند و جیبشان را بیشتر پر کنند.حالا می‌خواهیم در هر قسمت از این مقاله عوامل تأثیرگذار و راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام را بررسی کنیم.

به چه تعداد فالوور برای کسب درآمد از اینستاگرام نیاز دارید؟

کسب درآمد

شما حتماً با آن دسته از کاربرهای اینستاگرام آشنا هستید که هر روز عکس می‌گیرند و به اشتراک می‌گذارند و از این راه پول در می‌آورند و به کسب درآمد از اینستاگرام می‌پردازند. شاید شما هم تا حالا نگاهی به تعداد قابل ملاحظه دنبال کننده‌های خود در اینستاگرام انداخته‌اید و به این فکر افتاده‌اید که: «شاید من هم بتوانم این کار را انجام دهم.» درست مثل نویسنده‌های بلاگ، کاربرهای یوتیوب و هرکسی که مخاطب را محتوایی که تولید می‌کند به‌طرف خود می‌کشد، کاربرهای اینستاگرام دو مقوله‌ی خیلی مهم یعنی reach (میزان دسترسی به مخاطبان) و influence (میزان تأثیرگذاری محتوا روی مخاطب) را درک کرده‌اند که خیلی از کسب‌وکارها و کمپانی‌ها با آن‌ها در کشمکش هستند. این دو مقوله باهم فرصتی را برای کاربرهاایجاد می‌کند تا جریان‌های متعدد بالقوه‌ای را برای کسب درآمد کشف کنند. چه بخواهند یک امپراتوری راه بی اندازند یا فقط مقداری پول اضافه دربیاورند و جیبشان را بیشتر پر کنند.حالا می‌خواهیم در هر قسمت از این مقاله عوامل تأثیرگذار و راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام را بررسی کنیم.

به چه تعداد فالوور برای کسب درآمد نیاز دارید؟

اگر تا به حال به فکر جواب این سؤال بوده‌اید که چقدر فالوور نیاز دارید تا این کار را انجام دهید، پس بهتر است بدانید جواب کوتاه این است: «نه به آن اندازه که فکر می‌کنید!» جواب بلندتر و کامل‌تر بستگی به عواملی دارد که به این ترتیب است:
  • چه نوع نیچ (niche) – یک اصطلاح بازاریابی مبنی بر ایجاد یک تفاوت به‌خصوص که به‌خوبی فرق محصول شما با دیگر محصولات در بازار احساس شود –  از بازار را در نظر گرفته‌اید و چطور می‌توانید آن را به‌راحتی به یک شاخه از محصولات گره بزنید (مد، غذا، زیبایی و تندرستی بر اساس هشتگ های اینستاگرامی از نیچ های محبوب بازار هستند).
  • چقدر دنبال کننده یا به اصطلاح فالوورها با شما در تعامل هستند (100K فالوور تقلبی زیاد به حساب نخواهد آمد).
  • در جستجوی چه کانال‌ها یا روش‌های کسب درآمد هستید.
طبیعتاً هرچه دنبال کنندگان با شما در تعامل بیشتری باشند همان‌قدر هم مفیدتر خواهند بود. در حالی که تاپ ترین کاربرهای اینستاگرامی با به اشتراک گذاشتن هر عکس مقدار زیادی پول به دست می‌آورند، حتی آن دسته از کاربرها که فالوورهای کمی دارند اما تعامل زیادی با آن‌ها دارند هم پتانسیل کسب درآمد از اینستاگرام را دارند.

برندها و اینفلوئنسرها

می‌دانید برندهای بزرگ دنیا چه وجه مشترک مهمی باهم دارند؟ همه‌ آن‌ها تعداد قابل توجهی از دنبال کننده (فالوور) را دارند. اگرچه که آن‌ها در بازاری کاملاً متفاوت باهم فعالیت دارند مانند آدیداس و مک دونالد و اینفلوئنسرهای ایرانی و خارجی که هرکدام در حیطه و سبکی متفاوت در اینستاگرام فعالیت می کنند و هر کدام فالوورهای زیادی دارند. در هر قسمت از این مقاله می‌خواهیم عوامل تأثیرگذار یا همان اینفلوئنسرها و راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام را بررسی کنیم. در قسمت اول تعداد فالوورها مورد نیاز برای کسب درآمد از اینستاگرام را بررسی کردیم و در این قسمت می‌خواهیم ویژگی خاصی از اینستاگرام را بررسی کنیم که به کسب‌وکارها بسیار کمک می‌کند.

چطور از اینستاگرام پول بیاوریم؟

با توجه به برند منحصر به فردی که در  این سایت دارید، مخاطبان شما و سطح تعهد شما به این پلتفرم، از طریق روش‌های زیر می‌توانید کسب درآمد کنید:
  • ایجاد پست‌های «اسپانسر» (sponsored) برای برندهایی که می‌خواهند همیشه مقابل دید مخاطبان خود باشند
  • تبدیل شدن به یک رابط فروش و کسب کارمزد از فروش محصولات برندهای دیگر
  • ساخت و فروش کالاهای فیزیکی یا دیجیتال، یا ارائه خدمات
  • فروش عکس‌های که خودتان گرفته‌اید
زیبایی کار اینجاست که کپی کردن یک مدل درآمدی در اینستاگرام لزوماً کسب درآمد یک کسب‌وکار دیگر با همان سبک را تضمین نمی‌کند.
Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *