هفت تیر خیابان بهارمستیان بن بست اول پلاک ۴ واحد ۳
۰۲۱۸۸۸۶۷۶۶۵
La Défense, Paris
+0648488740

اینستاگرام مارکتینگ ,جامع ترین آموزش

اینستاگرام مارکتینگ ,جامع ترین آموزش
اینستاگرام در کل جهان، بیش از 800 میلیون نفر عضو هستند؛ که بیش از 500 میلیون نفر آنها هر روزه از این شبکه ی اجتماعی استفاده میکنند و روزانه بیشتر از 250 میلیون قطعه محتوا در آن به اشتراک میگذارند. این ارقام و اعداد، حقیقتاً بزرگ و قابل توجه هستند. حال یک پرسش مطرح میشود … چطور باید کسب و کار خود را در اینستاگرام بازاریابی کنید؟ چطور باید از میلیون ها تصویر، ویدئو و داستانی که روزانه در اینستاگرام به اشتراک گذاشته میشوند، خودتان را متمایز کنید و متفاوت به نظر برسید؟ عکاس های غیرحرفه ای و آماتور، چطور میتوانند محتواهای زیبا و جالب توجه در اینستاگرام به اشتراک بگذارند؟ روزانه میزبان بیش از 300 میلیون کاربر فعال است؛ و پتانسیل قابل ملاحظه ای برای بازاریاب ها دارد. اما پتانسیل اینستاگرام، بیش از آنکه به این ارقام و اعداد وابسته باشد، به رفتار کاربران بستگی دارد. 1) در اینستاگرام، برندها با 4 درصد از فالوئرها یا دنبال کننده های خود در ارتباط هستند. در شبکه های اجتماعی دیگر مثل فیسبوک و توییتر، نرخ ارتباط میان کاربر و فالوئرها کمتر از 0.1 درصد است 2) هفتاد درصد از کاربران اینستاگرام اعلام کرده اند که در این پلتفرم ، یک برند خاص را جستجو کرده اند (منبع: Iconosquare). 3) شصت و دو درصد از کاربران اینستاگرام، یک برند را در آن شبکه دنبال میکنند (منبع: Iconosquare). 4) تنها سی و شش درصد از بازاریاب ها از اینستاگرام استفاده میکنند؛ حدود 93 درصد از آنها در فیسبوک هستند (منبع: Selfstartr). شواهد حاکی از آنند که شبکه های اجتماعی، بر تصمیم گیری افراد درباره ی خرید اثر میگذارند. و اگر شما بتوانید محتواها و مطالب مناسب و مؤثری در آن رسانه ها به اشتراک بگذارید، مشتریان شما قطعاً به شما و برندتان جذب خواهند شد و بدون آنکه شما زحمت چندانی برای بازاریابی یا سخنرانی تبلیغاتی بکشید، از شما خرید خواهند کرد. و این، آرزوی تمام بازاریاب هاست!
هنوز هم درباره ی پتانسیل رسانه های اجتماعی برای بازاریابی و جذب مخاطب شک دارید؟ نگاهی به نظر و عقیده ی بازاریاب ها درباره ی این پلتفرم ها بیاندازید.

دیجیتال مارکترها درباره ی اینستاگرام چه میگویند؟

آمار و ارقامی که در بالا ذکر کردیم، بسیار جالب توجه و تکان دهنده هستند؛ اما نظر بازاریاب های دیجیتال یا دیجیتال مارکترها درباره ی اینستاگرام چیست؟ منظور از بازاریاب اینستاگرام، فردی است که از اینستاگرام در جهت دستیابی به مقاصد کسب و کارانه استفاده میکند. در ادامه نظر بازاریاب های برندهایی مثل Birchbox و Ben & Jerry را درباره ی اینستاگرام میخوانید:
  • Mike Hayes، مدیر بازاریابی دیجیتال در شرکت بن اند جری: از زمانی که اینستاگرام شروع به کار کرد، به عنوان یک پلتفرم عالی و فوق العاده برای برقراری ارتباط میان برند و طرفداران و همچنین اشتراک داستان ها (استوری ها)ی تصویری با مخاطبان مورد استفاده بوده است.
  • Jessica Lauria، مدیر ارتباطات برند چوبانی[5]: یک پلتفرم عالی و کارآمد برای برند چوبانی بوده است. این پلتفرم به ما امکان داد تا به مخاطبانمان نشان دهیم که مشتری ها چطور از محصولات این برند استفاده میکنند؛ بعلاوه، اینستاگرام یک راه تازه برای معرفی مزه ها به ما نشان داد.
  • Rachel Jo Silver، مدیر- استراتژی محتوا و بازاریابی اجتماعی در برند برچ باکس: اینستاگرام، یک پلتفرم عالی و کارآمد برای افزایش ارتباط و مشارکت مشتریان کنونی با برند ما بوده است.
  • فرمول کسب موفقیت

    شما باید به چند ابزار دیگر نیز دسترسی داشته باشید:
    • استراتژی و چشم انداز مشخص
    • نظم و ثبات برای انتشار مطالب
    • آشنایی با مخاطب
    • طراحی ثابت و یک دست
     
  • Madewell، یک نمونه و مثال عالی از بازاریابی خلاقانه در اینستاگرام است. اما میدول و دیگر برندهای مشابه، چطور  به این درجه رسیده و از دیگران متمایز شده اند؟ در این مطلب، ما به شما یاد میدهیم که استراتژی بازاریابی منحصر به خود را در اینستاگرام پیاده سازی کنید. این استراتژی باید برمبنای رویکردها و بازده های موردنظر شما طراحی شده باشد
  • علت حضور شما در اینستاگرام چیست؟ یک یا دو هدف اصلی برای خود انتخاب کنید.

    تفاوتی نمیکند که به تازگی وارد  این سایت شده اید و در حال کسب آمادگی برای به اشتراک گذاری اولین پست هستید؛ یا اینکه پیشتر در آن پلتفرم، یک حساب کاربری ساخته اید و حال به دنبال توسعه ی برند و کسب و کارتان در آن محیط میباشید. در هر صورت، شما باید اهداف و مقاصدتان را همیشه در ذهن و یاد داشته باشید. تعریف و تنظیم اهداف، شما را در تعریف و تدوین استراتژی بازاریابی در اینستاگرام کمک میکند؛ و شما میتوانید مطالب و محتواهایی بسازید که شما را در دستیابی به هدف هایتان پشتیبانی نمایند. برخی از اهداف برندها، تیم ها و افراد از حضور در اینستاگرام به شرح زیر است:
    1. به نمایش گذاشتن خدمات و محصولات
    2. ایجاد یک اجتماع یا Community
    3. افزایش آگاهی از برند
    4. معرفی فرهنگ و ارزش های شرکت
    5. نمایش تبلیغات به مشتریان بالقوه
    6. افزایش وفاداری مشتریان
    7. به اشتراک گذاری اخبار و بروزرسانی های شرکت
Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *