هفت تیر خیابان بهارمستیان بن بست اول پلاک ۴ واحد ۳
۰۲۱۸۸۸۶۷۶۶۵
La Défense, Paris
+0648488740

از شروع تا فروش دراینستاگرام

فروش دراینستاگرام

فروش دراینستاگرام :چند وقت پیش که داشتم در اینستاگرام می‌چرخیدم، چشمم به یک پیج فروش ماهی در بندرعباس افتاد. فروشگاه های زیادی دیده بودم، اما دیگر فکر نمی کردم، ماهی را هم در اینستاگرام بفروشند. پس دیگر تعجب نکنید که فلان چیز را هم در اینستا می‌فروشند. این سؤال را زیاد می‌شنویم، که آیا فلان محصول، مثلا تجهیزات صنعتی را می توانم در اینستاگرام بفروشم؟ بله که می‌توانی. اما انتظار نداشته باش که مثل آن فروشگاه زیور آلات و محصولات آرایشی بفروشی. چرا؟ چون مشتریان‌تان یکی نیستند. خانم خانه داری که تایم زیادی را در این شبکه اجتماعی می‌گذراند، راحت می‌تواند مشتری‌ات شود ، اما مدیری که به تجهیزات صنعتی نیاز دارد و زیاد در اینستاگرام حضور ندارد را چگونه می‌توانی پیدا کنی؟ چرا که این فرد معمولا به گوگل سر می‌زند و محصول مورد نیازش را آن جا پیدا می‌کند. پس فروش دراینستاگرام ممکن است برای همه، بهترین گزینه نباشد. اول محصول‌تان را مشخص، سپس تحقیق کنید که مشتری بالقوه‌تان بیشتر کجا دیده می‌شود و در نهایت اقدام کنید. در ادامه می خواهم راجع به این صحبت کنم، که فروش دراینستاگرام را از کجا شروع کنید؟ چه محصولی بفروشید؟ چگونه بیشتر بفروشید؟ و در نهایت بهترین گزینه برای فروش محصولتان را پیدا کنیم.   تاکنون یک کار سنتی داشته اید و مشغول آن بوده‌اید. یا اینکه سرتان با درس و دانشگاه گرم بوده و چیز زیادی از کسب و کارهای آنلاین نمی دانید. اما از گوشه و کنار شنیده اید، که فلانی مدتی است فلان محصول را در اینستاگرام دارد می‌فروشد. درآمد خوبی هم دارد؛ با اینکه می‌دانم سرمایه‌ای هم نداشت است. حالا هم خودتان به فکر افتاده‌اید کاری دست و پا کنید. پس همین حالا یک قلم و کاغذ بیاورید و هر چه لازم است روی آن بنویسید. برای فروش در اینستاگرام قبل از هر چیز باید محصولی که می‌خواهید بفروشید را انتخاب کنید.

چه چیزی در اینستاگرام بفروشم؟

شما یکی از این دو حالت هستید:
  • محصولی که می خواهید بفروشید را مشخص کرده اید، یا اصلا خودتان محصول را دارید؛ اما نمی دانید چگونه از آن در اینستاگرام  فروش داشته باشید.
  • می خواهید در اینستاگرام یک فروشگاه داشته باشید، اما هنوز هیچ محصولی انتخاب نکرده اید.
اگر محصول را انتخاب کرده‌اید که چه عالی؛ به سراغ مورد بعد بروید. اما اگر هنوز نمی دانید چه بفروشید، با من همراه باشید. در مورد این محصولات هم حتما فکر کنید:
  • فروش محصولات آرایشی و بهداشتی در اینستاگرام
  • فروش لوازم جانبی موبایل مانند قاب، پاور بانک، هدفون، هولدر …
  • فروش اکسسوری و زیور آلات در اینستا
  • فروش عینک آفتابی و اکسسوری آن‌ها
  • فروش جوراب های فانتزی و کفش
  • فروش لباس های اسپورت، مجلسی و راحتی
  • فروش محصولات خوراکی مانند کیک، شیرینی، مربا و ترشی مخصوص شهرتان
  • فروش محصولات هنری در اینستاگرام
  • فروش لوازم دکوری و صنایع دستی
  • فروش کتاب در اینستاگرام
به این فکر نکنید که الان این محصولات را ندارید. یک مورد را انتخاب و پیج اینستاگرام‌تان را بزنید. مدتی روی آن کار کنید. پست های خوب با محتوای جذاب بگذارید. بعد از مدتی که کم کم سفارش گرفتید، آن ها را به صورت خرده فروشی بخرید و برای مشتری بفرستید. اصلا، بیزنسمن ها معمولا ابتدا سفارش می گیرند، سپس با پول آن، محصول را تهیه کرده و می فروشند. بعضی از پیج‌های فروشگاهی را می‌بینیم، که عکسی از محصول را گذاشته‌اند و زیر آن 15 هشتگ ردیف کرده‌اند. در نهایت هم از اینکه فروش ندارند، شاکی هستند. شما دیگر اینطور عمل نکنید. اگر می‌خواهید فروشگاه حرفه‌ای و پرفروشی داشته باشید باید راه‌های فروش را بلد باشید. مثلا اینکه:
  1. عکس های مناسب و با کیفیتی از محصول بگذارید؛ البته اصلا منظورم این نیست، که از دوربین های عکاسی حرفه‌ای استفاده کنید، یا هزینه زیادی را صرف عکاس کنید. با همان دوربین موبایل هم می توانید عکس های خوبی بگیرید.
  2. کپشن یا محتوای متنی مناسب و جذابی بنویسید: سعی کنید به جای اینکه مدام بگویید از ما بخرید؛ اطلاعات مناسبی بدهید. حواستان باشد که همه پست ها، مخصوصا اوایل کار مربوط به فروش نباشد. مثلا اگر یک پیج فروش ماهی دارید، غذاهایی که می توان با آن درست کرد را هم در پیج بگذارید.
  3. مخاطب هدفمند جذب کنید: همه می گویید برای افزایش فروش باید فالورهایت را بالا ببری. اما همیشه اینطور نیست. چون اگر این فالوورها هدفمند و واقعی نباشند، هیچ سودی برای شما ندارند. مثلا اگر 100 فالور هدفمند داشته باشید، احتمالا 30 مشتری از آن در می آید.
  4. این هم احتمالا یکی دیگر از دغدغه‌های شماست. اینکه آیا فروش در اینستا به‌تنهایی کافی است یا نه؟ و اینکه سایت بهتر است یا فروشگاه دقیقا به محصول‌تان بستگی دارد. باید ببینید مشتری و مخاطبی که محصول شما به‌دردش می‌خورد، بیشتر کجا به دنبال آن می‌گردد و اصلا کجاست. اما یک جواب قطعی به آن می‌توان داد و آن اینکه: بدون شک داشتن هر دو مورد، بهترین گزینه است. ساخت وبسایت به شما کمک می‌کند تا علاوه بر فروش و درآمد بیشتر:
    • صاحب اعتبار شوید
    • فرایند سفارش و فروش را دستی انجام ندهید
    • و مهم‌تر اینکه اگر اینستاگرام یک درصد (که البته احتمالش خیلی بیشتر از این است!) فیلتر شد، چیزی را از دست ندهید.
    نگران راه اندازی سایت فروشگاهی هم نباشید، چون روش‌هایی وجود دارد که اصلا پیچیده نیست. یعنی هیچ نیازی به کدنویسی و دانش فنی ندارید. استفاده از فروشگاه ساز پرتال، یکی از این روش‌‌های بسیار ساده است، که با آن، چند ساعته فروشگاه آماده است.
Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *