هفت تیر خیابان بهارمستیان بن بست اول پلاک ۴ واحد ۳
۰۲۱۸۸۸۶۷۶۶۵
La Défense, Paris
+0648488740

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اینستاگرام  یکی از شبکه های اجتماعی پرجمعیت است که 800 میلیون کاربر فعال دارد و اگر در ایران خودمان کمی دقت کنیم متوجه می شویم که جای فیسبوک را به راحتی گرفته است. اینستاگرام  مارکتینگ یکی از شیوه های بازاریابی شبکه های اجتماعی است که به راحتی در آن می توانید مشتریان هدف خود را پیدا کنید و کسب و کار خود را رونق ببخشید.اینستاگرام مارکتینگ برای چه کسب و کارهایی مفید است؟ جواب، همه است. بازاریابی ایسنتاگرام برای تمامی کسب و کار ها از کارخانه داران یا فروشندگان لوازم التحریر می تواند به شدت تاثیرگذار باشد اگر و تنها اگر، روش این نوع بازاریابی را بلد باشند چرا که روز به روز اینستاگرام در حال تکامل و پیشرفت است و تنها کسانی در این روش موفق خواهند شد که روش های بازاریابی ایسنتاگرام را بلد باشند! هدف کسب و کار خود را درباره ی حضور در اینستاگرام و بازاریابی اینستاگرامی مشخص کنید؟ قبل از شروع به هر فعالیتی در اینستاگرام بهتر است اهداف خود را بدانید. کسب و کارها می توانند اهداف گوناگونی در این زمینه داشته باشند مانند: برخی از کسب و کار ها برای تعامل بیشتر با مشتری وارد اینستاگرام می شوند تا مشتری از فعالیت هایی که کمتر دیده می شود و همچنین فرهنگ کاری آن برند بیشتر آشنا شود.بعضی از کسب و کارهای بزرگ از اینستاگرام برای تثبیت جایگاه خود استفاده می کنند. به عنوان مثال شرکت سامسونگ برای افزایش فروش در اینستاگرام تلاش نمی کند اما از همین طریق برای تثبیت برند خود و به اشتراک گذاشتن فعالیت های بشر دوستانه خود اقدام می کند تا در ذهن مردم ماندگار شود. اکثر کسب و کار ها از اینستاگرام  مارکتینگ برای افزایش فروش خود استفاده می کنند و در حقیقت Instagram Marketing را روشی برای افزایش فروش می دانند. به عنوان مثال شرکت دیجی کالا یا بامیلو با استفاده از اینستاگرام محصولات دارای تخفیف خود یا محصولات جدید را به مخاطبان خود می فروشند.9 اصل مقدماتی که برای شروع بازاریابی اینستاگرام حتما باید آن ها را بدانید! برای این که پروفایل و پست های شما بهینه تر باشد، باید حتما این نکات را رعایت کنید: نام پیج یا صفحه خود را به درستی و مناسب انتخاب کنید چرا که افراد با جستجو کردن آن نام شما را پیدا و دنبال می کنند یا نظرات خود را با استفاده از آن نام در پیج خود تگ می کنند. پس حتما کمی زمان بگذارید تا نام مناسبی انتخاب کنید که به آسانی نوشته و خوانده شود. پروفایل یک کسب و کار اینستاگرامی باید عمومی یا به اصطلاح پابلیک باشد تا هر فردی بتواند به راحتی محتویات داخل آن را ببیند. بعضی از افراد به اشتباه صفحه تجاری اینستاگرام خود را به صورت خصوصی قرار می دهند. یکی از نکات مهم عکس پروفایل اینستاگرام شماست. عکس کسب و کار ها باید لوگوی آن ها باشد مگر دلیل خاصی برای غیر از این موارد باشد. در ردیف بعدی باید عکس کیفیت لازم را داشته باشد چرا که عکس پروفایل بی کیفیت، خیلی جالب نخواهد بود. چهارمین نکته مربوط به اسم پیح شماست که دقیقا زیر عکس پروفایل شما باید قرار داشته باشد. امکان فارسی نوشتن این پیج وجود دارد و افراد با جستجوی فارسی هم می توانند شما را پیدا کنند. اصل مقدماتی که برای شروع بازاریابی اینستاگرام بیو پروفایل شما، کت و شلوار پیج شماست و باید خیلی شیک و رسمی باشد، بهتر است از 150 کاراکتری که می توانید استفاده کنید، بیشترین تاثیرگذاری را بر مخاطب خود داشته باشید. ششمین نکته برای بهبود برند کسب و کارتان مربوط به بخش وب سایت است که باید در آن آدرس سایت شرکت یا سازمانتان را وارد کنید. این کار پرستیژ کسب و کار شما را بالا می برد. از این آدرس برای لندینگ پیج یا کانال تلگرام هم می توانید استفاده کنید که توصیه نمی کنم. حتما از تگ لوکیشن استفاده کنید که کمک می کند در قسمت search اینستاگرام بهتر ظاهر شوید تا کاربران بیشتری بدست آورید. به عنوان مثال تصویری از محیط کسب‌وکار خود قرار داده اید و با استفاده از تگ لوکیشین مشخص می‌کنید که محل این عکس کجاست. طبق آمار اینستاگرام، پست‌هایی که از تگ لوکیشین استفاده می‌کنند بیشتر از پست‌های دیگر دیده می‌شوند و کاربران را بیشتر با خود درگیر می‌کنند. از عکس های با کیفیت در پست های خود استفاده کنید. اگر در قسمت search خود کمی نگاه کنید با هزاران عکس با کیفیت مواجه می شوید پس برند کسب و کار خودتان را با عکس های بی کیفیت خدشه دار نکنید. هیچ وقت از تاثیر هشتگ ها، غافل نشوید. در پست های خود از هشتگ های مرتبط استفاده کنید. اینستاگرام برای هر پست منتشر شده؛ محدودیت 30 هشتگ را دارد ولی به این معنا نیست که حتما از تمام ظرفیت آن استفاده کنید. معمولا استفاده از 10 تا 11 هشتگ در هر پست، تاثیرگذار است. چند نوع محتوای اینستاگرامی که مورد علاقه کسب و کارهاست: محتواهای محصول محور که حول محصولات یا خدمات کسب و کار شماست. در واقع در این نوع محتوا از زوایای مختلف به بررسی محصولات خود می پردازید. محتواهای مشتری محور که حول مشتریان کسب و کار شما قرار دارد. به عنوان مثال انتشار نظرات کاربران خود در اینستاگرام یک محتوای مشتری محور است. محتواهای کارمند محور که برای معرفی افراد پشت پرده شرکت یا کارکنان آن استفاده می شود. به عنوان مثال یک آموزشگاه زبان در پیج زبان خود اگر به معرفی اساتیدش بپردازد یک محتوای کارمند محور تولید کرده است.
Related Posts
Leave a Reply

Your email address will not be published.Required fields are marked *